måndag 11 november 2013

Sadistpolis Krister Linnell från Gränna drog kvinna i örat under förhör för att få fram "sanningen" med hjälp av misshandel och tortyr


Polis Krister Linnell åtalas för ofredande - drog kvinna i örat under förhör


Kriminell polis från Jönköping, Krister Linnell, åtalas för ofredande alternativt tjänstefel.

Polis Linnell misstänks för brott i samband med ett förhör som ägde rum 18 juli 2013. Polisen, som medverkade som biträdande förhörsledare, har enligt åtalet uppsåtligen ofredat en kvinna. Händelsen ägde rum under ett förhör då kvinnan var misstänkt för ett brott. Krister Linnell ska under förhöret fattat tag om kvinnans vänstra öra och uttalat att hon skulle tala sanning. Enligt åtalet har han därmed åsidosatt vad som gällt för den myndighetsutövande uppgiften.

Har hållit förhör
Förhör har gjorts med polismannen liksom med kvinnan som drabbades. Det har dessutom gjorts förhör med ytterligare en polis som var på plats under förhöret. Eftersom mannen är polis kommer domstolen att inhämta yttrande från Personalansvarsnämnden vid Rikspolisstyrelsen i Stockholm. Brottet polis Linnell misstänkt för är ofredande och i andra hand tjänstefel.

Poliskollegan Hanna Källgren Bjelkemyr åtalas inte för tjänstefel
Kollegan Hanna Bjelkemyr som inte ingrep skulle naturligtvis också åtalats för att inte ha gripit kollegan Linnell för att skydda (göra sin plikt som polis) kvinnan från att misshandlas av sadisten Krister Linnell. Men, i Sverige spelar åklagare dumma och låter alltid tjänstemän komma undan så billigt som möjligt.


Brottsanmälan

Utredningsenhet Linköping

Anmälan uppträttad efter delegation av kommissarie Ann-Christin Carlsson.
INLEDNING
Målsäganden anmälare en polisman i Jönköping för olämpligt uppträdande i
en förhörssituation. Förhör genomfördes 2013-07-08 11:51 - 14:03.
BROTTET
Polismannen tog ett hårt tag i målsägandens vänstra öra och vred runt det så
att kraftig smärta uppstod. Samtidigt som han vred om hennes öra sa han att
hon skulle tala sanning.
ÖVRIGT
Senare samma dag såg målsäganden att vänstra ytterörat var rött. Smärtan
fanns kvar minst ett dygn.

Förhör med L. Siv Teresa; 2013-08-13 09:55 diarienr: 0150-K3658-13
F: Är det i samband med att han kommer in i rummet då när du ska höras
L: Ja han skulle sätta sig bredvid mig och då vrider han sig fram till mig och tog tag i mitt öra
och vred på det och ryckte till mitt huvud så där och han var rätt så arg och jag uppfattade
honom som jättearg så där
F: Hur tog han tag i örat
L: Precis som man tar tag i ett öra med tummen och hela örat alltså han hade ju jättestora
händer och han vred på mitt öra och ryckte till så där mitt huvud
F: Vilket öra var det
L: Vänster, vänster öra
F: Och med vilken hand gjorde han det
L: Med höger
F: Så han tog tag med sin högra hand tumme och finger om jag uppfattade dig rätt
L: Ja visst ja
F: Vred om säger du
L: Ja han vred om sådär och tog tag i ett riktigt hårt grepp så att jag kände liksom mitt öra
domna och det var ömt så där och jag kände eftersom jag förut har blivit misshandlad och det
sa jag till herren också. Just angående öronen att jag har blivit tagen i öronen just och mina
brosk är helt söndriga och så och jag hade jätte ont en hel dag fram till nästa dag.
F: Blev det någon skada, syntes det någonting av det här taget
L: Jag var röd i örat, jätteröd. Sedan efter förhöret de hade hållit mig jättelänge ju och gjort
sex sidor förhör och sedan så frågade jag, jag frågade kvinnan vem var det vad heter han som
drog mig i örat frågade jag, varför gjorde han så och hon sa det var bara en kollega hon sa
inte hans namn

F: Hon såg det här
L: Ja det gjorde hon och hon var så rå i sin blick hon var också likadan som han
F: Sa hon någonting till honom när han….
L: Hon bara tittade på honom. För att efteråt när han hade tagit tag i mitt öra, efter ca fem
minuter, så där arg sa jag varför tog du tag i mitt öra vad vill du göra sa jag, ska du
misshandla mig här också men varsågod misshandla mig då sa jag. Han svarade inte och hon
bara tittade på honom när jag sa detta, hon bara såg på honom och jag vet inte men hon var
också, hela förhöret var inte så bra

F: Var det någon mer än dom två och du i rummet
L: nej det var det inte, det var bara dom två
F: Men hon såg det, den kvinnliga förhörsledare såg den här händelsen
L: Ja det gjorde hon för hon satt där så det är klart hon såg
F: Men hon sa ingenting
L: Nej nej
F: Den här skadan du säger, rodnaden har du visat den för någon
L: Nej alltså jag såg ju det var en tjej där som jobbade i arresten Värnamo, en gravid kvinna,
jag förklarade för henne vad den här polismannen hade gjort
F: Såg hon ditt öra då
L: Inte att hon såg för att jag höll för mitt öra då jag pratade med henne så att säga ja det var så
F: Men du berättade för den arrestvakten som var gravid där
L: Ja det gjorde jag
F: Var det omedelbart efter att du hade varit på förhöret
L: Ja det tror jag, ja det var det
F: Men du är inte säker på att hon har sett att örat var rodnat
L: Nej det är jag inte för jag gick på toaletten precis efter också och det var där jag såg också
när jag skulle titta på mitt öra
F: Du uppgav tidigare här att du fick smärta som satt i en dag om jag uppfattade dig rätt
L: Precis det gjorde jätte ont jag hade jätte ont i mitt öra det hade jag
F: Var det under den dagen då
L: Den dagen tills på morgonen
F: Dagen därpå
L: Ja alltså jag hade (ohörbart ) mitt ena öra var helt rött och det andra var helt vanligt
Detta var rött och ömt så att säga
F: Hände något mer under det här förhöret
L: Nej han , alltså jag uppfattade att han var jättearg och jag tyckte, kände att det var vanligt
som han betedde sig, som han uppträdde denna människan
F: Vad menar du med att han betedde sig
L: Med händer och han stod upp och pratade och viftade med händer och sa att jag skulle
erkänna brottet och så där så jag var jätte rädd, jag var jätterädd för honom och ja han sa att
jag skulle hamna i helvetet sa han. Att en sådan som jag kommer att hamna i helvetet
F: Var det något mer som han gjorde
L: Nej det var som jag kommer ihåg det var det att han tog tag i mitt öra och att han sa vem
han är och hur länge han jobbat som polis och att han vet att känner till saker och ting och
viftade med händer och han frågade mig om jag var troende och jag sa ja och då sa han ja
men vet du vad vet du var du kommer hamna du kommer hamna i helvetet sa han. Det var
sådana kränkande ord och jag kände mig helt kränkt från honom faktiskt. Det var så äckligt.
F: Men det han sa det var att du skulle erkänna
L: Ja att jag skulle erkänna och sedan efter en lång stund så frågade jag men vad menar du
vad är det du pratar om frågar jag och han hörde inte då första gången och sedan när jag
frågade honom igen vad menar du att jag ska erkänna. Jo om du erkänner Teresa då får du
komma hem och då tillade hon poliskvinnan ja kanske redan idag Teresa du får komma hem
till dina barn sa hon. Dom liksom tvingade mig att jag skulle erkänna ett brott som jag inte
har begått förstår du. Ja jag sa bara ja det var jag och så och sedan när jag sa att det var jag då
tog han tag i knät så här som jag satt och hade sin hand på mitt knä och sa, bra Teresa det är
jättebra vad bra och sådär. Så kände jag i samma sekund att nej det här är ju inte bra jag ljög,
det är inte bra att jag säger så. Det var ett jättelångt förhör i alla fall ja jag kände att jag blev
lite illa behandlad och jag tror inte man ska göra så
F: Hur tog han dig på knät då, hur satte han handen
L: Han satte hela sin hand där på mitt vänstra lår här uppe sin hand
F: På ditt lår
L: Ja på mitt lår och menade typ att vad bra och så ja sådär
F: Var det ett hårt grepp eller…..
L: Ja ett fast alltså, ett riktigt fast grepp med sin hand som han tog på mitt lår och hade där ett
par sekunder och sa va bra, va bra. Jag tittade på kvinnan då när han gjorde detta
F: Vilken sida satt han på av dig
L: På min vänstra sida
F: På din vänstra sida och vilken hand var det han lade på ditt lår
L: Höger hand tror jag, ja sin högra hand
F: Det var inget du fick någon skada av
L: Nej men det kändes alltså kränkande det gjorde det, jag ville inte att han skulle pilla på mig
eller ta tag i mig överhuvudtaget
F: Är det något ytterligare du har
L: Nej det är så som jag kommer ihåg för att ja det var inte riktigt så bra där
F: Och om jag uppfattat dig rätt så innan förhöret där när han kommer in i rummet så tar han
tag i ditt öra
L: Mm Ja
F: Och vrider om det så du får ont….
L: Ja
F: …och en rodnad
L: Precis
F: Och sedan är det kränkande ord som han säger till dig
L: Ja absolut
F: Sedan tar han sin hand och lägger på ditt lår som du också tyckte var kränkande
L: Ja
F: Är det något annat
L: Nej
F: Då kan vi avsluta förhöret
L: Ja det kan vi
F: Vi har tagit det på band godtar du att jag skriver ut det i sin helhet
L; Absolut det går bra
F: Då kan vi avsluta kl 10:10


Polis Hanna Källgren Bjelkemyr ljuger och undanhåller sanningen vid förhör och sannolikt då menedsbrott i domstol

Förhör med Källgren Bjelkemyr, Hanna; 2013-08-22 08:00 diarienr: 0150-K3658-13
F: Kan du berätta om hur det gick till vid förhöret då ifrån det ni kommer in
H: Ja vi sätter oss ner och vi pratar lite och hon börjar att berätta. Efter ett tag ska hon dra
samma historia som hon gjorde vid ett tidigare förhör och hon pratar då lite om att det är
bättre att tala sanning. Hon tycker ju att hon har suttit där många dagar för ingenting och då
säger jag väl något i stil med att ja men du tror väl inte att du sitter här för ingenting. Vi pratar
lite då om att det är bättre att tala sanning och hon säger hon vill ju hem till sina barn, hon
börjar gråta och hon säger att hon vill hem till sina barn då säger jag det är bättre du talar
sanning och efter förhöret så är det ju åklagaren som beslutar vad som händer. Att vi kan ju
inte lova henne någonting utan det är ju åklagaren som bestämmer.
F: Det är ju så då att hon påstår att innan förhöret börjar när ni kommer in i rummet så går den manlige personen fram till henne och säger att hon ska tala sanning under förhöret, är det
något som du kan dra dig till minnes
H: Ja han säger det, vi sitter ju där allihopa vid det är som ett skrivbord då och han säger ju
det också att hon ska tala sanning det gör han men exakt när han säger, om det är det första
han säger det minns jag inte
F: Hon säger ju då också, i samband med det att han kom in så var han högljudd och sedan
hade han tagit tag i hennes öra och vridit om det
H: Att han var högljudd vet jag inte , vi satt ju och pratade det är möjligt att han höjde rösten
någon gång men om han tog tag i hennes öra kan inte jag, min upplevelse var inte att det
skulle vara ett hårt tag det var mer som en symbolisk gest eller om du förstår vad jag menar,
alltså inte hårt utan
F: Hur tog han tag då
H: Det var på andra sidan, jag såg inte på den sidan hon satt, hon satt med högersidan lite
vänd mot mig och det här var på hennes vänstra sida men hon reagerade liksom inte så direkt
på när han gjorde, hon skrek ju inte att det gjorde ont då
F: Hur såg det ut från din synvinkel hur han gjorde
H: Mer som jag sa som en symbolisk gest han höll i örat det var ju inget så här att, jag såg ju
ingen handrörelse från hans sida att han skulle vridit om eller att han skulle dragit tag i örat.
F: Säger han något i samband med det här
H: Jag tror att han säger någonting men jag kommer faktiskt inte ihåg vad han säger
F: I vilket skede av förhöret sker det här
H: Det är i början någon gång om det är det första som händer eller om det är en bit in i
förhöret det vågar jag inte svara på
F: Men du uppfattade att han tog ett tag i hennes öra men du kan inte säga hur han gjorde
H: Att han höll i örat, det var inte, jag uppfattade det inte som ett hårt tag utom mer som en
symbolisk gest
F: Hur reagerade hon vid det
H: Alltså först säger hon, hon skriker liksom inte aj eller nånting utan det är, jag tror hon
säger något i stil med vad gör du sen efter en stund då han släppt då börjar hon skrika och bli
irriterad på mannen eller på min kollega då
F: Hur länge håller han i örat
H: Ja det är inte lång tid ja jättesvårt att säga men kan det vara 10 sekunder det är jättesvårt
jag vågar inte säga något exakt svar men det är inte, det rör sig inte om minuter, det är inget
långt tag
F: Det var i hennes vänstra öra säger du
H: Ja för hon sitter ju med sin högra sida mot mig
F: Och med vilken hand gör han det här
H: Höger tror jag det är
F: Såg du om det blev något märke av det här på örat
H: Nej. (ohörbart )
F: Du säger att hon reagerade inte först då men reagerade efteråt och hur reagerar hon då
H: Alltså hon blev ju arg på min kollega och började skrika då åt honom varför han gjorde så
och så där. Men det var inte så att det gjorde, hon skrek inte att det gjorde ont så på det sättet
utan mer att hon skrek mer på att han hade gjort det liksom
F: Vreds huvet på något sätt i samband med att han tog tag i örat
H: Nej det har jag inget minne av att det gjorde
F: Men det du har uppfattat det är att han tog tag i hennes vänstra öra med sin högra hand om
jag uppfattade dig rätt
H: Ja han höll i örat, jag uppfattade det typ som om man tänker mellan tummen och
pekfingret nere i snibben uppfattade jag, så såg det ut som på höjden hur han höll handen om
du förstår, jag såg ju inte exakt på örat men
F: Och du har inte sett att det blev någon skada eller rodnad på örat
H: Nej
F: Hände något mer under förhöret här
H: Nu vet jag inte riktigt vad du tänker på, hon började ju berätta sanningen eller vad vi tror
är sanningen hon börjar berätta en annan historia i alla fall för ett tag men efter att han har
hållit henne i örat så fortsätter ju hon med en vad vi tror är en osann historia då vad som har
hänt. Det är först senare, vi bryter förhöret igen och ber henne tala sanning och hon börjar
gråta och vill hem till sina barn. Det är efter det som hon börjar berätta en annan historia.
F: Ja. Hon säger också att efter det att hon har börjat berätta om det andra så skulle den här
manliga ha lagt sin hand på hennes lår, är det något som du ser
H: Nej det tror jag inte du, nej det har han inte gjort. Visst dom sitter på samma sida av
skrivbordet men för att han skulle kunna lägga sin hand på hennes lår så måste han luta sig
framåt mot henne för att nå där hon sitter, för de sitter tillräckligt långt ifrån varandra för att
han inte bara ska kunna smyga över handen. Nej det har han inte gjort det skulle jag ha sett
om han har lutat sig fram och gjort
F: Så det är inget som du har uppfattat
H: Nej
F: Ja jag tror jag har fått svar på dom frågor jag hade, är det något ytterligare du har som du
tycker är viktigt som inte har kommit med nu
H: Nej det tror jag inte det är väl sakligt så
F: Det är helt klart att du har sett att den manlige kollegan till dig har tagit tag i Teresas
vänstra öra med sin högra hand och du säger att det är som i höjd med snibben och att han
liksom har tagit tag med tumme och pekfinger då
H: Ja men det är inget som jag ser men om man tänker sig, jag såg ju höjden på hans arm –
hand och då kan han inte tagit något tag runt hela örat utan det var så pass långt ner så det
borde varit mellan tumme och pekfinger ungefär
F: Och du har inte sett att hon vred till på sitt huvud i samband med det och hon reagerade
inte nämnvärt direkt där utan först efteråt är det så jag har uppfattat dig rätt
H: Ja när han gjorde det så var det ungefär, vad gör du, sedan efter ett tag när hon blir arg på
honom det är då hon börjar skrika om det
F: Du har inte uppfattat om han sa någonting i samband med att han tog tag här
H: Jag tror att han säger någonting men jag minns inte vad det är han säger
F: Nej. Då om det inte var något ytterligare kan vi avsluta förhöret. Vi har tagit det på band.
Vill du lyssna på bandet eller godtar du att jag gör en utskrift av det i sin helhet
H: Det går bra att det görs
F: Då avslutar vi förhöret nu klockan 08.12


Jönköpings tingsrätt

Mål nr: B 2721-13

Ansvarsyrkanden m.m.
OFREDANDE i andra hand TJÄNSTEFEL (0150-K3658-13)


Tilltalad
Krister Linnell, 19530813.
Adress: Bunn Fridsberg 11, 563 93 Gränna.

Målsägande
Teresa L.

Gärning
Den 8 juli 2013 hölls i polishuset i Värnamo förhör med dåmera för brott misstänkta Teresa L. Vid förhöret medverkade polismannen Krister Linnell som biträdande förhörsledare.

Brottslig gärning
Krister Linnell har under förhöret uppsåtligen ofredat Teresa och åsidosatt vad som gällt för den myndighetsutövande uppgiften genom att han fattat tag om Teresas vänstra öra och uttalat att hon skulle tala sanning.

http://www.scribd.com/doc/183221142/Stamningsansokan-Polis-Krister-Linnell-mishandlar-kvinna-under-forhor-Polis-Hanna-Kallgren-Bjelkemyr-tittar-p%C3%A5-pdf

Förnamn:     Lars Krister Allan
Tilltalsnamn:     Krister
Efternamn:     Linnell
Gatuadress:     Bunn Fridsberg 11
Postnummer:     563 93
Postort:     Gränna
Kommun:     Jönköping
Församling:     Skärstad-Ölmstad
Födelsedatum:     1953-08-13
Född 13/8 1953 i Huskvarna (Jönköpings län, Småland).

Fru:
Förnamn:     Ann Gerd
Efternamn:     Linnell
Gatuadress:     Bunn Fridsberg 11
Postnummer:     563 93
Postort:     Gränna
Kommun:     Jönköping
Församling:     Skärstad-Ölmstad
Födelsedatum:     1955-02-25

Dotter:
Förnamn:     Maria Camilla Ann
Tilltalsnamn:     Maria
Efternamn:     Eneling
Gatuadress:     Grönhögsvägen 14
Postnummer:     582 76
Postort:     Linköping
Kommun:     Linköping
Församling:     Åkerbo
Födelsedatum:     1973-10-19

Son:

Förnamn:     Patrick Philip Allan
Tilltalsnamn:     Patrick
Efternamn:     Linnell
Gatuadress:     Sjötorp 1
Postnummer:     573 97
Postort:     Tranås
Kommun:     Tranås
Församling:     Linderås
Födelsedatum:     1979-04-16

Son:

Förnamn:     Matthias Lars Arne
Tilltalsnamn:     Matthias
Efternamn:     Linnell
Gatuadress:     Gamla vägen 51
Postnummer:     573 73
Postort:     Sunhultsbrunn
Kommun:     Aneby
Församling:     Frinnaryd
Födelsedatum:     1984-04-02

Förnamn:     Hanna Maria
Tilltalsnamn:     Hanna
Efternamn:     Källgren Bjelkemyr
Gatuadress:     Skolgatan 26
Postnummer:     566 31
Postort:     Habo
Kommun:     Habo
Församling:     Habo
Födelsedatum:     1983-03-14
Född 14/3 1983 i Bankeryd (Jönköpings län, Småland).

Sambo:
Förnamn:     Björn Göran
Tilltalsnamn:     Björn
Efternamn:     Renblad
Gatuadress:     Skolgatan 26
Postnummer:     566 31
Postort:     Habo
Kommun:     Habo
Församling:     Habo
Födelsedatum:     1982-10-18

Modern:
Förnamn:     Karin Ann-Margret
Tilltalsnamn:     Ann-Margret
Efternamn:     Bjelkemyr
Gatuadress:     Högalundsgatan 14
Postnummer:     564 32
Postort:     Bankeryd
Kommun:     Jönköping
Församling:     Bankeryd
Födelsedatum:     1952-07-02

Fadern:
Förnamn:     Lars Ragnar
Tilltalsnamn:     Lars
Efternamn:     Källgren
Gatuadress:     Högalundsgatan 14
Postnummer:     564 32
Postort:     Bankeryd
Kommun:     Jönköping
Församling:     Bankeryd
Födelsedatum:     1946-09-26

Brodern:
Förnamn:     Johan Gerhard Andreas
Tilltalsnamn:     Andreas
Efternamn:     Källgren
Gatuadress:     Kyrkvägen 34
Postnummer:     566 34
Postort:     Habo
Kommun:     Habo
Församling:     Habo
Födelsedatum:     1981-07-01

1 kommentar:

  1. Stadsledningskontoret (217.21.232.237) [Label IP Address] Sweden Stockholm, Stockholms Lan, Sweden

    (No referring link)
    11 Nov 2013 15:16:14
    www.corruptiosweden.blogspot.se/

    SvaraRadera