lördag 10 januari 2015

Corruptio hyllar fd. polis Urban Svedberg - En äkta Viking som står upp för mänskliga rättigheter och avslöjar fascisterna vid makten


Corruptio hyllar en sann Viking, Urban Svedberg!

Urban Svedberg är en före detta polis som sedan fem år tillbaka har självmedicinerat med cannabis. I dag är han en öppen legaliseringsförespråkare, vilket ledde till att han den femte januari 2015 greps för att ha odlat medicin, cannabis.





Publicerades den 8 jan. 2015
http://nyheter24.se/debatt/786658-fd-...


Urbans uttalande om händelsen.
-------
Jag heter Urban och jobbade som polis i 10 år innan jag sade upp mig 2012. Dessförinnan så jobbade jag som ordningsvakt under 9 år så jag har goda kunskaper om hur alkohol och narkotikapolitiken ser ut i Sverige.

Enligt mina erfarenheter så är inte Staten Sverige intresserade av att människan ska må bra. De som bestämmer sitter där de sitter för att de ska ta beslut som är bra för oss människor, som visar att de värnar om sin befolkning. Det är här det spricker i min värld, om staten rekommenderar mig att inta ämnen/gifter som bevisligen dödar och det verkligen dödar miljoner människor i världen varje år så anser jag att jag STÅR över statens rekommendationer och lagar. Jag nyttjar inte följande som jag anser vara rena gifter som dödar: Alkohol, tobak, socker, recept belagda mediciner, eller koffein. Men jag NYTTJAR Cannabis som bevisligen inte dödar.

28 år gammal uppfyller jag min barndomsdröm genom att bli antagen till Polishögskolan. Färdigutbildad som 30 åring och säger upp mig när jag fyllde 38 år. Under denna tid så missbrukade jag alkohol,snusade, fick diagnos adhd (Ritalin). Åt antidepressiva (citalopram) samt fick sömntabletter (stilnoct) som jag överdoserade och vaknade upp på beroendecentrum. Men jag nyttjade INTE cannabis under denna period. Lade in mig själv på behandling för mitt alkoholmissbruk vid 32 års ålder när jag jobbade som polis.

Jag har odlat Cannabis för eget bruk dem senaste 5 åren och gjorde så även under tiden jag jobbade som polis. Jag vet hur den kriminella sidan ser ut och det är inte en miljö som jag vill befinna mig i därav beslutet att odla själv.

5 Januari 2015 så blev jag stoppad av 3 civilbilar då jag var ute och körde bil. Medtagen utan tydliga tecken för ett övergrepp där de först sätter handfängsel på mig för att sedan tvinga ur mig några rör blod. Under tiden görs en husrannsakan i mitt hus där 2 av mina minderåriga barn befinner sig ensamma utan vuxet sällskap när polisen klampar in med hundar och allt. Jag påtalade detta redan vid ingripandet att jag hade minderåriga barn hemma men det sket de fullständigt i.

Chansen att få sätta dit en fd polis som svärtat ner kåren med att förespråka en legalisering av Cannabis måste ha gjort dem såsiga i huvudet i jakten på alla kilon som de säkert trodde de skulle finna. 45 minuter efter de påbörjat husrannsakan så fick jag ringa mina barn och de bröt ihop fullständigt och bara grät då de inte hade en aning om vad som hände eller varför.

För ca 20-30 gram Cannabis, ett odlingstält, ca 100 frön, och rökutrustning blev konsekvenserna följande:
Handfängsel
Blodprov
Kroppsbesiktning/visitation (naken)
Mina barn har garanterat ett PTS trauma att jobba med och får nu inte träffa sin pappa.
Körkortet indraget.
Bor på landet så det är bara sälja huset jag byggt själv då ja har 5 km till närmsta lokaltrafik.
Sälja bilen.
Blev av med jobbet då jag måste ha körkort
Ingen möjlighet att söka ett jobb då jag inte kan förflytta mig
Ingen inkomst vilket leder till att jag inte kan lämna prover som jag måste bekosta själv för att få tillbaka körkortet
Är detta rimligt? Hur ska en människa komma tillbaka från detta?

SVERIGES NARKOTIKA POLITIK DÖDAR OCH SEGREGERAR
Detta för att jag valde LIVET genom att välja vad som är bäst för mig. Hade jag följt rekommendationerna från staten hade jag garanterat varit död idag.

Vad har du för ursäkt att inte öppna ögonen för hur snedvridet och fullständigt horribelt vårat rättssystem fungerar? Alla som är motståndare mot en legalisering av Cannabis måste fråga sig varför ni vill ha medmänniskors blod på era händer.

Ska människor som jag och mina barn, som gjort allt staten uppmanat mig att göra för att få ett fungerande liv behöva bli behandlad som vi blev den 5 januari 2015? Jag tycker inte det är mänskligt. Hur kan man motivera sig och försvara att "jag gör mitt jobb och följer lagen" när man ser resultatet av hur man lyckas förstora en hel familj pga att det står så i lagen.

Jag är riktigt STOLT att jag sade upp mig som polis med tanke på hur och vad jag och mina barn var med om! Jag skulle aldrig kunna se mina barn i ögonen om jag hade fortsatt att jobba så som dessa poliser gjorde. Inte undra på att nazisterna fick härja så fritt som de gjorde under 2 världskriget när vi i Sverige 2015 har en yrkesgrupp som ska värna om människorna i samhället behandlar oss medborgare på detta vis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar