lördag 1 juni 2013

Polis Calle Carlos Paulsson (19770326) misstänkt för kvinnomisshandel (Anmälare är polis Elouise Hellström) - Polismannen har medverkat i serien Johan Falk


Polis Carlos "Calle" Paulsson från Helsingborg är misstänkt för grova brott mot polis Elouise Hellström

 
Polisman Carlos Paulsson i Helsingborg misstänks ha utsatt polis Elouise Hellström för en rad våldsbrott i Malmö. Polis Elouise Hellström anmälde det här för någon vecka sedan och åklagare Jan Pernvi har beslutat inleda en förundersökning.

Chefsåklagare Jan Pernvi på riksenheten för polismål i Malmö handlägger ärendet. Polis Carlos Paulsson har tjänstgjort i Helsingborg i tio års tid. Enligt åklagaren kan han nu misstänkas för misshandel, olaga hot, olaga frihetsberövande samt ofredande mot polis Elouise Hellström i Malmö. Mer specifikt rör det sig om misshandel i januari 2009 och i september 2011. Det olaga frihetsberövandet inträffade under hösten 2009 .

Polisman Paulsson skall vidare ha gjort sig skyldig till olaga hot under sommaren 2010 samt hösten 2011. Jan Pernvi säger att brotten riktats mot samma poliskvinna – ”en närstående”.

– Vi har precis inlett en förundersökning så jag vill inte säga mer.

Åklagaren betonar dock att brotten inte skett under tjänsteutövning, Polis Elouise Hellström gjorde en polisanmälan för någon vecka sedan – ”för att helt bryta kontakten med Carlos Paulsson”. Polis Carlos Paulsson har inte blivit förhörd än. När Carlos "Calle" Paulsson nyligen kallades till förhör begärde han offentlig försvarare. Något han fick av Malmö tingsrätt på torsdagen.

Polismannen har inte blivit befriad från sin tjänst utan arbetar som vanligt.

– Det är ingenting jag kan säga något om, utan det är upp till arbetsgivaren, säger Jan Pernvi.

På sin blogg tar polismannen Carlos Paulsson själv upp kvinnovåld – och den maktlöshet han säger sig känna inför de utsatta kvinnornas situation.



Framställan om förordnande av offentlig försvarare
Förundersökning har inletts mot:

Paulsson, Carlos Staffan, 19770326-9295
E Andersson, Tågagatan 5, lgh 1601
252 22 Helsingborg

Målnummer: B 4697-13

Carlos Paulsson är misstänkt för misshandel, olaga hot, olaga frihetsberövande och ofredande i Malmö; misshandel vid ett tillfälle i januari 2009 och ett tillfälle i september 2011, olaga frihetsberövande ett tillfälle under hösten 2009, samt olaga hot ett tillfälle sommaren 2010 och ett tillfälle hösten 2012 (0150-K2255-13). Carlos Paulsson har begärt att rätten förordnar offentlig försvarare för honom. Han har önskat att advokaten Per E Samuelson, Box 12704, 112 94 Stockholm,
förordnas.

Carlos Paulsson är, enligt min uppfattning, i behov av offentlig försvarare.

Jan Pernvi

Telefon 010-561 80 92
E-post reg.riksenhetenpolismal@aklagare.se
Postadress 205 90 MALMÖ

 Den utav polis Carlos Paulsson misshandlade kvinnan Elouise Hellström är också polis.

Tycker åklagare Jan Pernvi att polis Elouise Hellström inte är trovärdig, och därför lades utredningen ned?






                        Kommer polis Carlos "Calle" Paulsson att skylla på Systembolaget?


Polis Carlos Paulsson behöver inte anstränga sig i filmroller som skurk. Han behöver bara vara sig själv.




Uppdatering 2013-06-02.

Polismannens blogg (http://www.finest.se/callep) är skrotad, men nedan kan Ni ladda ned delar av bloggen i pdf-form.
 
http://www.divshare.com/download/24174328-2e1
http://www.scribd.com/doc/188360563/Man-som-hatar-kvinnor-CallePs-Blogg-Finest-se
http://www.divshare.com/download/24174329-8d0
http://www.scribd.com/doc/188360486/CallePs-Blogg-Finest-se-6
http://www.divshare.com/download/24174330-36f
http://www.scribd.com/doc/188360484/CallePs-Blogg-Finest-se
http://www.divshare.com/download/24174331-9ea
http://www.scribd.com/doc/188360483/CallePs-Blogg-Finest-se-9
http://www.divshare.com/download/24174332-362
http://www.scribd.com/doc/188360481/CallePs-Blogg-Finest-se-8
http://www.divshare.com/download/24174336-6d6
http://www.scribd.com/doc/188360482/CallePs-Blogg-Finest-se-7
http://www.divshare.com/download/24174337-258
http://www.scribd.com/doc/188360395/CalleP-Finest-se
http://www.divshare.com/download/24174338-857
http://www.scribd.com/doc/188360393/CalleP-Finest-se-Man-Som-Hatar-Kvinnor
http://www.divshare.com/download/24174339-a3b

http://www.scribd.com/doc/188360394/CalleP-Finest-se-Inte-Okej
"Just nu är det inte okej. Jag har sedan i torsdags suttit hemma i min rövarkula i mina egna tankar. Jag ämnar göra det några dagar till. Det är så jag samlar kraft. Jag är trött, jag är slut. Funderar på hur många ggr det är tänkt att jag ska resa mig på 9 innan jag blir fullständigt utslagen. 2012 års käftar gapar och hugger efter mig igen. Som så många gånger förr. 2012, helvetes året. När man andas ny luft kommer nästa slag i magen. Samtidigt är det tid för självkritik. Är det en slump att jag ständigt försätter mig i märkliga situationer, eller att jag får fiender överallt? Jag laddar inför en ny tuff match, önskar att det snart är fredag så jag kan få krypa ihop, in i en varm famn som hejar på mig..."

Skrevs av polis Carlos Paulsson 25 maj 2013, några dagar efter att anmälan gjorts av fd. flickvännen på bilden ovan, Elouise H.

Män som hatar kvinnor


Det är en vanlig berättelse. Jag har hört den massor av gånger. Jag känner mig bakbunden varje gång. Känner mig maktlös.

– Mitt ex förföljer mig, han sitter i bilen utanför mitt hem, utanför mitt arbete, han ringer mig hela tiden, skickar hotfulla sms, säkert 50 om dagen, han kontrollerar varje steg jag tar. Under vår relation var han svartsjuk och lät mig inte träffa vänner och familj. Han skulle alltid vara med. Trots att jag tog mod till mig och lämnade honom, så blir jag aldrig kvitt honom. Jag är övertygad om att han kommer döda mig en dag.

- Kan jag få skyddslarm?
– Det måste nog till mer är jag rädd.
– Kan jag få besöksförbud?"
– Det bestämmer åklagaren men har det inte hänt nåt än så troligtvis inte.
– Måste det hända nåt, vad ska hända?
– Ja han har ju inte konfronterat dig ännu? – Så han måste konfrontera mig? Slå ner mig, kanske döda mig. Då är det ju redan för sent.

Vad svarar man på detta? Gör en anmälan så får vi se. Ja en anmälan är första steget. Utan den finns ingenting. Sen då? Jag har inga bra svar att ge. Allt handlar om kvinnan, hur hon ska förändra sitt liv för att känna sig säker.

– Kan du flytta? Byta nummer? Gå under jorden?

När ska vi börja krympa männens rörelsefrihet? I ett stadie där inget allvarligt hänt. Ja alltså i lagens mening. I kvinnornas mening är gränsen nådd för länge sedan. De orkar inte mer. Därför har de gått till polisen. När ska vi på allvar markera mot män som hatar kvinnor?

Jag sitter med någon framför mig. Frustration, förtvivlan, rädsla för sin egen säkerhet. Börjar anteckna på en anmälan om ofredande, olaga hot. Jag kan inte ge de svar jag önskat jag kunde ge. Maktlöshet!
Skapad av Carlos Paulsson: 21 April 2013, 00:25
                                             Årets bild eller?

                                          Sällskap är bra när tiderna är svåra.

Uppdatering 26 juli 2013

Enligt rykte är förundersökningen mot polis Calle Paulsson nedlagd... men justitieråd Göran Lambertz är av annan åsikt vad gäller Carlos "Calle" Paulsson och dem som friats för brott av domstol.

http://www.youtube.com/watch?v=_kkYjgV1vFY

Uppdatering 31 juli 2013

Internutredare Eva Jakobsson vid polisen i Malmö skyddar sin kollega Carlos Paulsson. Polis Eva Jakobsson påstår att hon har rätten att undanhålla offentliga handlingar (Förhör med polis Elouise Hellström) och därmed vägra svenska folket rätten till insyn (grundlagen). Om polis Carlos "Calle" Paulsson har rent mjöl i påsen, varför skyddas han av kollegorna?







Polis Calle Paulsson gömmer sin facebook-profil
Men, genom lite gräv så finner man hans nya facebook där man ser att han blivit dumpad av flera "vänner".


Som polis och offentlig statstjänsteman, om oskyldig till grova brott mot polis Elouise Hellström, varför gömma sig? Varför släcka ned sin Facebook och blogg?


..
Uppdatering 2013-11-30

Regeringens anställde polis, Carlos "Calle" Paulsson, har nu börjat att brösta sig och vill nu ha hårdare lagar som går emot yttrandefriheten. Samt vill han strypa din rätt att ha åsikter och sprida dina åsikter om statsanställda offentliga tjänstemän som Carlos Paulsson själv. Polis går alltså ut på Internet och kräver att olagligheter införs från 70-talet då journalister som Jan Guillou och Peter Bratt fängslades pga att dem avslöjade grov organiserad brottslighet hos polis och regering. Polis Paulsson snackar om psykvård för alla som kritiserar staten och han kör samma snack (rättshaverister) som Sveriges regering gjort sedan 100 år för att mobba oliktänkande och dem som kritiserar statens makt över folket.

Polis Carlos Paulsson, om du nu är oskyldig till att ha misshandlat Elouise Hellström, lägg då ut hennes förhör så att alla kan läsa vad hon säger om dig. Du bröstar dig i media och på Internet då du vet att dina poliskollegor valt att hemlighålla Elouise Hellströms förhör helt emot grundlagen. Det är din ex-tjej Elouise Hellström som sagt att du är brottsling, kvinnomisshandlare osv. Men henne vågar du inte skriva ngt om, inte heller vågar du attackera journalister vid kända tidningar som "hängt ut" dig. Du väljer att härma diktaturen som redan på 70-talet fängslat journalister som avslöjat kvinno och barn-misshandlare, pedofiler och andra avskum. Du kräver att 70-talets fascistiska övergrepp, utav diktaturen mot personer som slängdes i fängelse för att ha annan åsikt än den staten har, återinförs i Sverige. Du visar ditt rätta jag efter att Elouise Hellström avslöjat dig. Du försvarar dig med att kräva att alla som inte gillar ditt sätt skall behandlas som under 70-talets fascistiska dagar då journalister i Sverige fängslades för att ha avslöjat pedofiler inom regering och polis.

Telia har "hängt ut" familjemedlemmar i varje trappuppgång under många år, och ingen har reagerat. På Internet finns sidor som "hänger ut" familjemedlemmar, deras adresser, telefonnummer, födelsedatum m.m. Ingen reaktion på det. Carlos Paulssons polis-kollegor (stolt att vara medlem i polisen skriver polis Paulsson i sin Twitter) har många gånger hotat barn, vissa under fem år, med vapen. Barn har lämnats ensamma hemma i dagar efter att föräldrar gripits av Paulssons kollegor. Barn har våldtagits av Paulssons poliskollegor och flera av dessa poliser (Lars-Ove Lehto, Mikael Blomgren m.fl.) som söker efter barn på Internet att våldta, arbetar kvar inom den organisation som polis Carlos Paulsson är så stolt över. Oss veterligen är det ingen som tvingar polis Carlos Paulsson att stanna kvar som offentlig tjänsteman inom polismyndigheten bland yrkesbrottslingarna, pedofilerna, kvinnomisshandlarna, sadisterna, rasisterna, steroidmissbrukarna, narkomanerna, rattfylleristerna, mördarna och andra perverterade debils inom den grovt kriminella organisation Carlos "Calle" Paulsson är så stolt över. Vill Calle vara privatperson så säg upp sig, lämna pedofil-regeringens nyttiga idiot-klubb polisen, bli människa, du mår ju inte bra Calle, det ser en treåring.


Nedan ser Ni polis Carlos Paulssons desperata artikel från hans blogg.


Rättshaverister!
Ska vi skylla dessa bloggande rättshaverister på en psykvård som fallerat. Det kan vi nog. Att Haveristbloggarna är i behov av vård och stöd är helt uppenbart. Det är svårt att bli arg på dem av just den anledningen. De lever i ett liv fullt av hat, elände och missnöje. Jag skulle inte vilja byta med dem. Vilket mörker.
Ett destruktivt liv som går ut på att upphäva sig själv och spy galla över andra. Hänga ut människor på nätet samt deras familjer. Det är just det där med familjerna som jag stör mig mest på. Resten skiter jag fullständigt i.

Att hänga ut folks familjer på nätet är givetvis rent djävulskap. Det handlar om att skada. Ett avvikande nöje som förmodligen kan kopplas till sjukdomsbilden. Det gör det inte okej för det, men det ge en förklaring till njutningen av att hänga ut personer som inte har med saker och ting att göra. Minderåriga barn, syskonbarn, barnbarn.

Att spendera nästan hela sin vakna till att framför datorn och på internet gräva fram massa skit, förtala, ljuga, ärekränka, smutskasta. Känns ostabilt. Ändå kan jag inte låta bli att fascineras av dessa Haveristbloggare. Man undrar liksom: Vad gick snett?

Anledningen till att starta hata myndighetspersoner och rättsväsendet är olika. Det kan faktiskt finnas en adekvat anledning. Personen ifråga har någon gång känt sig illa behandlad av staten. Men att känna sig orättvist behandlad har väl hänt alla. Och det ger ingen rätt till att bete sig hur som helst mot andra. Livet är ofta orättvist. Man inser det, lär sig och går vidare.

Här skiljer sig haveristerna från oss andra. Som istället svär på sina liv att på något underligt och brottsligt sätt få någon slags upprättelse genom att framstå som journalister som avslöjar saker och ting. Men det avslöjas inte så mkt. Mest förtalas, far med osanningar och hänger ut familjemedlemmar. Avsaknad av en helhetsbild. De hittar istället ett korn bland tusentals och kör på det till de går in i väggen.

Det är en stor skam att nätet är laglöst, att människor kan smutskasta andra utan att behöv stå till svars för det. Jag har insett att dessa människor inte mår bra på riktigt. Att de missförstår sin omgivning och att omgivningen missförstår dem. De blir sina egna fiender och faller tillslut på sin egen sjukdomsbild. På 70 talet hade dessa personer tagits om hand då man insett att de har svårt att fungera ute i samhället. Idag lämnas de vind för våg. Det är tragiskt. För alla. Vi får hoppas att lagstiftaren ser över förtalslagen. Eftersom lagen idag inte är förenlig med det som sker på nätet. Denna text kommer inte få haverister att tänka till. Deras beteende är för djupt rotat och snedvridningen välgången. Målet är inte att påverka dem utan att helt enkelt förklara att vi måste se dem som individer som behöver vård. Mitt liv är rikt saker som gör mig glad. Människor och kontakter som finns där. Få vågar skriva om detta i rädsla för att hängas ut ännu mer. Jag kan förstå det. Men ingen hänger ut min familj och tror att jag sitter tyst. Glöm det!
Skapad av staten via polis Carlos Paulsson: 9 November 2013, 16:25
 


Ovan, polis Carlos "Calle" Paulssons "Vi och dom" artikel där han använder mobbing (rättshaverist/anti samhället) och stämplar (psyksjuk) som diktaturer använder sedan hundra år mot besvärliga personer. Polis Carlos Paulsson följer mönstret, är hjärntvättad och är väldigt mån om sin chef (regeringen) som säljer mest vapen i världen (ofta via bulvaner) och finansierar afghansk opium-produktion (500 miljoner/år) för att gynna Bofors vapenförsäljning till Pakistan, Indien och till andra bananrepubliker som är involverade i opium och heroin-affärer.

Den som är kritisk till regeringen, polisen eller annan myndighet, stämplas utav polis Carlos Paulsson som personer som är emot "samhället". Detta är ett trick som bl.a. Reinfeldt använder sig utav för att på så vis försöka göra den enskilde medborgaren till folkets fiende. Dessa landsförrädare som Calle Paulsson vet mycket väl om att det är hans chefer vid polisen och regeringen som kritiseras och inte svenska folket. Men, dessa korrupta yrkesbrottslingar vill ta bort fokus från sin brottslighet, sitt landsförräderi, och flytta över det genom att beskylla sina avslöjare som "samhällets fiender". Calle Carlos Paulsson tror att svenska folket kan grundluras idag så som Olof Palme och kompani gjorde under många år då SVT/SR med Bonniers socialbidrags-magasin var den enda informationskällan till folket. Internet, demokrati, yttrandefrihet, åsikter som sprids mellan människor via datorer är landsförrädarnas huvudvärk. Därför har regeringen med polisen, kammarrätten och regeringsrätten gjort det svårare för enskilda att ta del utav allmänna handlingar, som tex. Elouise Hellströms förhör där hon berättar ingående om hur polis Carlos Paulsson misshandlat och förföljt henne. Det är Calle Paulsson och andra kollegor vid staten som är RÄTTSHAVERISTER, då dessa vill stoppa dig från att ta del utav sanningen/fakta. Därför gnäller polisen, kvinnomisshandlaren (Elouise Hellströms uppgifter) Carlos Paulsson via sin blogg, sin sketna Twitter och hemma i soffan med en öl i handen.

Chefsåklagare Jan Pernvi var den andra tjänsteman som "hängt ut" polis Carlos Paulsson som misstänkt kvinnomisshandlare, men den lille förvirrade polisen Carlos "Calle" Paulsson har inte pungkulor till att ge sig på åklagare Jan Pernvi och anklaga honom för att vara kriminell, rättshaverist osv.

- Bra jobbat polis Carlos Paulsson!
Internutredare vid polisen i Malmö, Eva Jakobsson, begår grundlagsbrott för att dölja skandal där polis Carlos "Calle" Paulsson är huvudperson, misstänkt som kvinnomisshandlare

Polis Eva Jakobsson vid internutredningsenheten i Malmö begår mycket grovt brott mot svenska folket då hon gömmer förhör med polis Elouise Hellström som anmlält polis Carlos Calle Paulsson för misshandel m.m.
http://www.scribd.com/doc/188358903/Eva-Jakobsson-Interna-utredningsenheten-Malmo-Gommer-forhor-med-polis-Elouise-Hellstrom

Polis Elouise Hellström, Malmö.

Begäran från läsare Zeke.

Zeke vill lägga en kommentar under artikeln :

"Det är tur att sånna som corruptio och undermattan gör det svenska sk journalister borde göra, dvs exponerar hur polisen som ska serva och tjäna allmänheten över tid sakta konverterats till en mildare form av NKVD där brott som prioriteras är de där målsägare saknas! Corru visar med tusentals exempel hur svensk polis är övertagen av fienden och vänts mot folket".

Statstjänsteman och polis Carlos Paulsson filtrerar bort kommentarer på skräptidningen "Paragraf" som polisen Paulsson inte gillar.

5 kommentarer:

  1. Rikspolisstyrelsen (rps) (147.186.48.65) [Label IP Address]
    Sweden Kiruna, Norrbottens Lan, Sweden

    (No referring link)
    3 Jun 2013 13:35:35
    corruptiosweden.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Rikspolisstyrelsen (rps) (147.186.254.98) [Label IP Address]
    Sweden Kiruna, Norrbottens Lan, Sweden

    www.google.se — calle paulsson

    4 Jun 2013 13:07:57
    corruptiosweden.blogspot.se/2013/06/polis-calle-carlos-paulsson-1977-03-26.html?showComment=1370259513909

    SvaraRadera
  3. Rikspolisstyrelsen (rps) (147.186.254.98) [Label IP Address]
    Sweden Kiruna, Norrbottens Lan, Sweden

    5 Jun 2013 02:52:46
    corruptiosweden.blogspot.se/2013/06/polis-calle-carlos-paulsson-1977-03-26.html

    www.google.se — corruptio
    5 Jun 2013 10:59:30
    corruptiosweden.blogspot.se/

    SvaraRadera
  4. Tjena mannen. Det var jag som gav dig infon om
    Nedläggningen av ärendet. Det stämde så då vet du att du får rätt tips av mig.
    Visste du att: Exet Hellström också är polis? Jobbar i Malmö.. Nä, Det visste du inte.
    Visste du att hon lider av anorexia och psykiska problem?
    Nä det visste du inte heller.
    Sjukdomarna uppkom när hon va tillsammans med en kollega i Malmö som heter David som kör motorcykel. Enligt rykten pressade han henne till att bli sjuk i anorexia sen kastade han ut henne på bar backe och hon fick psykiska besvär.
    Snaskigt värre.

    SvaraRadera
  5. Zeke vill lägga en kommentar under artikeln :

    " Det är tur att sånna som corru och undermattan gör det svenska sk journalister borde göra, dvs exponerar hur polisen som ska serva och tjäna allmänheten över tid sakta konverterats till en mildare form av NKVD där brott som prioriteras är de där målsägare saknas! Corru visar med tusentals exempel hur svensk polis är övertagen av fienden och vänts mot folket"

    SvaraRadera