torsdag 28 april 2011

KRISTIAN HANSEN & MY ULVANDER GÖR EN MONICA LEWINSKY

"Jag har blivit uthängd" (Avslöjad)

2011-04-28

Kung Carl Gustaf talar ut om ryktena


De senaste åren har Kung Carl Gustaf blivit omskriven för en rad skandaler – så sent som i november i fjol släpptes boken ”Carl XVI Gustaf – Den Motvillige Monarken”, där hans påstådda affärer och nära relationer till strippor och kriminella beskrivs ingående.
De senaste åren har Kung Carl Gustaf blivit omskriven för en rad skandaler – så sent som i november i fjol släpptes boken ”Carl XVI Gustaf – Den Motvillige Monarken”, där hans påstådda affärer och nära relationer till strippor och kriminella beskrivs ingående.
Den kontroversiella boken fick kungen att uttala sig om anklagelserna, dock utan att varken bekräfta eller dementera dem.
— Det som har hänt inträffade för länge sedan. Därför väljer jag och min familj att se framåt, sade han då.
Nu, nästan ett halvt år efter publiceringen av den kontroversiella boken, berättar Carl Gustaf om hur han upplever det att vara i centrum för de många återkommande spekulationerna, ryktena och skandalerna.
— Förut kunde jag ha en viss privat sfär, men nu är man offentlig nästan dygnet runt. Även om man var offentlig tidigare också, så har det blivit tydligare. Det tär, det är hårt, och jobbigt, säger Carl Gustaf till TT.
I intervjun berättar kungen hur boken, ”Den Motvillige Monarken” har påverkat hans liv.
— Det är självklart aldrig roligt att hängas ut på det sättet som jag blev, och som många andra tillsammans med mig. Det var ju många som hängdes ut – det är kanske det som är det mest tragiska i sammanhanget, säger Carl Gustaf.
Den senaste händelsen som gav kungen olycklig uppmärksamhet inträffade när Drottning Silvia blev akut sjuk och fick lämna återbud till parets statsbesök i Botswana i mars/april. Under vistelsen i landet fick Carl Gustaf flera frågor om sin hustrus hälsa, och när Expressens utsända journalist än en gång ställde en fråga på ämnet tyckte kungen att det fick vara nog.
— Eftersom du nu frågar så kan jag säga att drottningen är allvarligt sjuk, och jag tror det är på tiden att läkarna skär av hennes öron – så dålig är hon faktiskt, svarade kungen ironiskt på frågan som fångades på video.
Uttalandet väckte så klart stor uppståndelse – något som Carl Gustaf dock försöker ta med ro.
— Man måste se det humoristiska i det. Nu för tiden skriver de så många osanningar, så det spelar nästan ingen roll vad man säger.
AV KRISTIAN HANSEN, MY ULVANDER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar