fredag 14 oktober 2011

Annika Widebeck/TV4 skiter i om dom får falska uppgifter och tittarna beljugs

Sydsvenska Dagbladets reportrar ljuger och TV4 skiter i vilket
Detta är en uppföljare från tidigare artikel om hur Sydsvenskans “journalister” Joakim Palmkvist/Tobias Barkman gått ut med att dom har grävt fram att den mördade Ivan Pantic arbetat åt polisen. Klicka här och läs artikeln. Läs sedan mejlskrifter nedan mellan TV4:s Annika Widebeck och corruptio-journalist.
.
Från: corruptio1@hotmail.com
Skickat: den 14 oktober 2011 15:13:50
Till: publikombudsmannen@tv4.se; tittarservice@tv4.se; sandra.brundell@tv4.se
.
Hej,
.
Jag såg nyligen att TV4 via Annika Widebeck lagt ut att Joakim Palmkvist och Tobias Barkman “grävt fram” att den mördade Ivan Pantic varit polisens infiltratör/informatör. Dessa uppgifter har Palmkvist/Barkman läst på min blogg och stulit, det var till mig som Pantic berättade att han arbetar åt polisen. Detta gjordes av Pantic några timmar innan han sköts ihjäl. Jag var hemma hos familjen Pantic samma kväll som Ivan sköts ihjäl. Dom två som kallar sig journalister (Palmkvist/Barkman) har grundlurat TV4/Widebeck, samt stulit info från min blogg och påstår att dom har kommit fram till detta själva. Massivt skadeståndskrav mot Palmkvist/Barkman kommer inom kort att krävas.
.
Jag begär av TV4/Widebäck att, omedelbart, lägga ut sanningen om varifrån uppgifter kring Ivan Pantic kommit.
.
Sommaren 2008 skrev jag i blogg om att Pantic arbetade för polisen. I Januari 2005 var jag i möte med polisen om detta vilket polisen har i FUP. Det var ingen annan än jag som avslöjade att polisen i Malmö/Hbg drev Pantic som civil infiltratör, jag har även gjort anmälan mot den poliskvinna som illegalt drev Pantic som infiltratör.
.
Falska uppgifter: http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=annika_widebeck_traffar_forfattarna_bakom_maffiakrig&videoid=2075981&utm_medium=sharing&utm_source=embed&utm_name=tv4play.se
Här ser Ni sanningen: http://corruptio.blog.com/2011/10/13/joakim-palmkvist-och-tobias-barkman-stjal-corruptio-journalists-uppgifter-kring-ivan-pantic/
Video från 2008: http://www.youtube.com/watch?v=b8L3C_BHXhw
.
Nedan ser Ni Annika Widebecks nonchalanta svar:
.
Från: Annika Widebeck (annika.widebeck@tv4.se)
Skickat: den 14 oktober 2011 16:25:53
Till: corruptio1@hotmail.com
.
Kära Corruptio!
.
Jag får säga stort grattis till att denna information kom från dig ursprungligen (om det är så vilket jag i och för sig inte har anledning att betvivla). Det är verkligen skakande hur Ivan och inte minst hans anhöriga blivit behandlade och det är mycket bra att detta nu är ordentligt framme i ljuset, eller hur!
Det Joakim Palmkvist och Tobias Barkman säger i mitt inslag är att de för första gången fått polisen att bekräfta att denna uppgift är korrekt, att Ivan verkligen hade jobbat som informatör. Självklart har de fått sin information om detta från olika håll (säkert även från dig), men den springande punkten är att de pressat polisen att bekräfta detta genom att göra ett offentligt uttalande i boken. Det är denna bekräftelse de menar har gjorts för första gången hos dem.
Har du alltså fått en sådan officiell bekräftelse av en namngiven polis innan boken publicerades? I så fall får du berätta det för författarna. Och gärna även för mig.
.
Trevlig helg!
.
Annika
.

ANNIKA WIDEBECK
Email annika.widebeck@tv4.se
Cellular +46 70 551 4444
Visiting Address Tegeluddsvägen 3
Postal Address S-115 79 Stockholm, Sweden
Web tv4.se and tv4group.se
Reception +46 8 459 41 00
.
Nedan, svar på tal till Annika Widebeck/TV4 från corruptio-journalist:
.
Från: corruptio corruptio (corruptio1@hotmail.com)
Skickat: den 14 oktober 2011 17:08:17
Till: annika.widebeck@tv4.se
.
Tyvärr fröken Widebeck,
.
Du har missuppfattat ditt eget progam. Vad Palmkvist/Barkman säger i Ditt program, är att dom grävt fram uppgiften om att Ivan var infiltratör. Och att dom sedan pressat polisen, vilka enligt Palmkvist/Barkman, ska ha erkänt för journalisterna att IP var polisens informatör/infiltratör.
Du som reporter/journalist vet vad som gäller, och vad det betyder när “journalister”, falskt påstår sig ha “funnit” bevis eller fakta när det egentligen är annan som avslöjat, och denne ej får kredit, eller ens nämns i programet. Det är ett brott och kan ej ursäktas med efterhandskontruktioner.
Hade du varit ärlig så hade du kontaktat dina kompisar Palmkvist/Barkman och frågat dem innan du nonchalant skrev ditt mejl till mig.
.
//Corruptio-journalist
.
Annika Widebeck spelar smart, se nedan mejl:
.
Från: Annika Widebeck (annika.widebeck@tv4.se)
Skickat: den 14 oktober 2011 17:33:44
Till: corruptio corruptio (corruptio1@hotmail.com)
.
Det är absolut inte något brott – men om du tror det så är det förstås ingen som hindrar dig från att gå till polisen och anmäla.
Däremot hör det till god journalistisk sed att ange källan om uppgifterna kommer från en enda källa – och man inte har kunnat bekräfta dem själv via egna källor. Så har enligt grabbarna inte varit fallet här. Kul att du kallar dem för mina polare – ballt, hade jag ingen aning om att de är!
Som journalist samlar man information från en mängd olika ställen, långtifrån alltid nämns källorna. Men det vet ju du som också är journalist.
.
Mvh
.
Den nonchalanta fröken Widebeck (journalist sen 29 år) <—- (Skamligt Widebeck skamligt)
.
J
.
Trevlig helg (å vad jag tjatar…)
.
ANNIKA WIDEBECK
.
Slutligen…
.
Från: corruptio corruptio (corruptio1@hotmail.com)
Skickat: den 14 oktober 2011 17:42:21
Till: annika.widebeck@tv4.se
.
Så du är polis och eller åklagare också… kanske domare med så du vet vad som är brott och inte brott?
Om du varit neutral så hade du kontaktat Palmkvist/Barkman och frågat innan du skrev till mig. Eftersom du inte gjorde det utan svarade för Er alla… då är du polare med dem… eller hur?
.
Grubbla nu inte hela helgen fröken Widebeck… större och klokare har blivit besegrade många gångerLer med tungan
.
/Corruptio-journalist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar